5 paslaptys apie Niujorko metro

5 paslaptys apie Niujorko metro

1. Paslėptas grožis

Rotušės stotis plačiai vertinama kaip gražiausia Niujorko metro sistemos stotis. Sukurtas Beaux Arts stiliumi, jame yra arkinės lubos, padengtos susipynusiomis Guastavino plytelėmis, ir dekoratyvinių elementų, tokių kaip senoviniai žalvariniai sietynai, kaltiniai stoglangiai ir stiklo plytelės. Deja, jis nebuvo naudojamas nuo 1945 m.

The Tranzito muziejus siūlo ekskursijas po stotį, tačiau jos skirtos tik nariams. Likusiems mums reikia pasitenkinti suspėdami į 6 traukinį ir apžvelgdami stotį, kai traukinys grįžta atgal į šiaurę link Bronkso, iškart po Bruklino tilto stotelės.

2. Visa tai – fasadas

Žiūrint iš gatvės, trijų aukštų tamsiai raudonas rudas akmuo, esantis Joralemon gatvėje 58, Bruklino aukštumose, atrodo kaip jūsų vidutinis šeimos namas. Tai ne. Jame yra elektros įranga, reikalinga metro važiuoti, ir ji tarnauja kaip ventiliatorius, išleidžiantis išmetamąsias dujas iš tunelio sistemos. Jis taip pat veda į seniausią pasaulyje traukinio tunelį, Atlanto prospekto tunelispastatytas 1844 m.

3. Underground menas

Niujorko metro yra kai kurių žinomiausių Amerikos menininkų menas. Milton Glaser, I Heart NY logotipo grafikos dizaineris, sukūrė geometrinės porceliano plokštės Astor Place 6 geležinkelio stotyje. Rojus Lichtenšteinas Taims aikštės freska fiksuoja greitą Niujorko energiją savo unikaliu stiliumi.

Kiti nuolatiniai kūriniai yra „Tom Otterness” Gyvenimas po žeme14th Street metro stotyje yra animacinių filmų pavidalo bronzos skulptūros, Vito Acconci Bangų sienabangą primenanti instaliacija Q traukinio West 8th Street stotelėje ir Billo Brando Mastransiskopasmasinio tranzito zoetropo versija, sukurianti ryškių ir psichodelinių vaizdų, spalvų ir formų seriją traukiniui važiuojant pro šalį.

4. 61 takelis

Pamirškite 51 zoną. Jei norite tikros intrigos, turėtumėte ieškoti 61 takelio, paslėpto po 24 taku Grand Central Terminal. 1930-aisiais jį naudojo garbingi asmenys ir įžymybės kaip atskirą įėjimą į Waldorf-Astoria.

Prezidentas Franklinas Delano Rooseveltas naudojo tai, kad nuslėptų savo negalią nuo visuomenės. Platforma buvo pakankamai plati, kad tilptų FDR šarvuotu „Pierce-Arrow” limuzinu, kurį buvo galima nuvažiuoti tiesiai iš traukinio į „Waldorf” vidų.

Legenda byloja, kad Andy Warholas 1965 metais platformoje surengė pogrindinį vakarėlį.

5. Picos principas

Šis „ekonominis įstatymas”, kurį pirmą kartą paskelbė Ericas M. Bramas 1980 m., teigia, kad vieno gabalėlio picos kaina „neįtikėtinai tiksliai atitiko Niujorko metro žetono kainą”.

Nors žetonai prie turniketų nebenaudojami, Bramo pastebėjimas daugiau ar mažiau pasitvirtino MetroCard eroje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *