1: Ramiojo vandenyno pakrantė, Naujoji Zelandija
Kuprotasis banginis Kaikouroje, Naujojoje Zelandijoje (Shutterstock)
Kelti keltu iš Velingtono (Šiaurės sala) į Piktoną (Pietuose) yra protingas žingsnis: tai vienas geriausių keltų kelionių pasaulyje, besibaigiantis idiliška miškinga Piktono uosto įlanka. Dar geriau, jis susisiekia su nuostabiu vaizdingu traukiniu. Praėjus kelioms minutėms po išlaipinimo, galite būti traukinyje į Kraistčerčą ir pasiruošę mėgautis kraštovaizdžiu iš atviros apžvalgos mašinos.
Dyzelinas Ramiojo vandenyno pakrantė šlifuoja ilgu šlaitu per kalvotą avių šalį iki Dashwood Pass ir vingiuojančių vynmedžių kalvos, besidriekiančių iki vandenyno. Pravažiuodamas iš Grassmere ežero sukurtų rožinių druskų lagūnų, traukinys vėl prisijungia prie pakrantės ir važiuoja palei kopas į Kaikoura. Daugelis čia nutraukia kelionę, norėdami pamatyti delfinus, ruonius ir kašalotus, maitinančius maistines medžiagas, kurias pila povandeninis kanjonas.
Į pietus nuo Kaikouros traukinys mėgaujasi dar vienu ilgu jūros vaizdu, prieš pasukdamas į vidų, važiuodamas per ūkininkavimo šalį, kurią naikina ilgos tuopos, pasodintos, kad apsaugotų nuo vėjo. Pajūrio priemiesčiai lydi traukinį į Kraistčerčą.
2: Auksinis vežimas, Pietų Indija
Arbatos plantacijos ir Muthirappuzhayar upė Keraloje, Indijoje (Shutterstock)
Prabangaus viešbučio-traukinio koncepcija idealiai tinka Indijai, kuri turi daugiau pavyzdžių nei bet kuri kita šalis. Turbūt mažiausiai žinomas yra Auksinis vežimaskuris aštuonias dienas apkeliauja Tamil Nadu, Kerala ir Karnataka valstijas dviem skirtingais maršrutais: Pride of South ir Southern Splendour. Vienintelė tokių traukinių problema (neskaitant jų kainos) yra ta, kad jie izoliuoja jus nuo „tikrosios” Indijos, bet tada būtent to nori dauguma jų klientų.
Ši fuksijos spalvos karietų juostelė skirta palepinti ir palepinti savo keleivius nuo Indijos „smėlio”. Kajutės su vonios kambariu prarytų penkis skyrius „Orient Express”.o valgomojo ir poilsio mašinos yra prabangiai dekoruotos.
Tarp kelionių autobusu be traukinio yra apsilankymai žvėrienos rezervatuose, džainų ir induistų šventyklose, prancūzų gyvenvietėje Pondicherry, rūmuose, kruizu tradiciniu gyvenamuoju laivu ir apleistame Hampi mieste, kuriame po to stovi akmeninė karieta. kuriuo pavadintas traukinys.
3: Matheran Hill geležinkelis, Indija
Vaizdas palei Matheran Hill geležinkelį (Dreamstime)
Mumbajui sukurtą kalvų stotį iš esmės užgožia geriau žinomi Šimlos, Dardžilingo ir Udagamandalamas (Ooty), kiekvienas turi savo labai mėgstamus geležinkelius. Tačiau siaura linija, vedanti į Vakarų Ghatus nuo Neralio sankryžos, yra nuostabi. Traukinys važiuoja tokiu lėtu greičiu, kad daugelis negali atsispirti nušokę, kad parodytų, jog gali bėgti taip pat greitai. Vienintelis trumpas kelyje esantis tunelis vadinamas „Vieno bučinio tuneliu” – telieka laikas greitai paganyti.
Vos 21 km ilgio ir iki 610 mm vėžės nutiestas geležinkelis buvo atidarytas 1907 m. ir buvo išskirtinis tuo, kad jį finansavo seras Adamjee Peerbhoy – vienas ryškiausių Radži „skudurų į turtus” vunderkindas – jis iš gatvės pardavėjo tapo įdarbintu daugiau 15 000 žmonių.
Jis kyla beveik nenutrūkstamai, atverdamas vis įspūdingesnius vaizdus į lygumas, nuo kurių šilumos nutiestas geležinkelis. Įsikūręs 803 m aukštyje, Matheran yra be automobilių ir dosniai įrengtas kai kuriais puikiais kolonijiniais pastatais, parkais ir hipodromu.
4: Tren de Sierra, Peru
Geležinkelio bėgiai, kertantys džiungles Peru (Shutterstock)
Trukmė: 12 valandų Norint užbaigti šią kelionę reikia ryžto, nes Tren de Sierra tai apsunkina dėl nedažnų, nepatogių ir nepakankamai reklamuojamų traukinių paslaugų. Bet koks tai geležinkelis! Kol kinai nutiesė liniją į Lasą, tai buvo aukščiausias pasaulyje keleivinis geležinkelis, pasiekęs 4783 m zenitą tunelio Galeroje viduje.
Prižiūrėtojai aprūpina deguonimi tiems, kuriuos įveikia aukštis, o gal svaiginantys lašai, kurie nukrenta nuo takelio, įrėžto į monumentalias Andų uolas. Geležinkelio tiesimas buvo didvyriškas žygdarbis, prireikė 69 tunelių, 58 tiltų ir šešių perjungimų, kur traukinys zigzagais juda pirmyn ir atgal.
Tai buvo Cerro de Pasco sidabro kasyklos, kurios suteikė postūmį tam, ką daugelis turėjo vertinti kaip beveik neįmanomą konstrukciją. 170 km ilgio liniją užbaigti prireikė 57 metų, o nuo 1908 m. keleivius stebino kalnų mastai ir neapdorotas grožis, bent kartą palikus Limos miesto išsiplėtimą.
5: Septynios žvaigždės Kyushu mieste, Japonijoje
Geležinkelis su vyšnių žiedais Japonijoje (Shutterstock)
Maršrutas: Fukuoka – Fukuoka
Trukmė: Dvi ar keturias dienas
Pirmasis Japonijos prabangus miegamasis traukinys buvo pristatytas 2013 m. ir nebuvo gailima jokių išlaidų. Septyni automobiliai išsiskiria meistriškumu, su riešutmedžio, raudonmedžio ir klevo raiščiais ir išgraviruotomis stiklinėmis durimis. Sukurtas lėtoms kelionėms, jis yra šalies kulkų traukinių priešingybė. Kiekvienas vagonas yra suprojektuotas individualiai, o visame traukinyje yra tik 12 kambarių su vonios kambariais ir du liukso numeriai.
Traukinys tyrinėja pietvakarinę Kyushu salą, važiuodamas per žaliavinius laukus ir vulkanines kalvas, apaugusius kiparisais ir bambukais, ir susipažįsta su jūra taip, kaip traukinys gali saugiai. Ilgesnė 1200 km kelionė apima naktį prabangoje riokanas (tradicinė užeiga), sudaryta iš medinių kotedžų su natūraliomis karštosiomis versmėmis, sujungtomis akmenimis grįstais takais.
Tiems, kurie yra paslaptingi dėl japonų virtuvės subtilybių, vertėjai taip pat padės keleiviams susipažinti su patiekalais, pateikiamais ant lapų ir bambukinių serviravimo lėkščių.
6: Reitijos geležinkelis, Šveicarija
Reitijos geležinkelis Šveicarijoje (Shutterstock)
Maršrutas: Pontresina į Scuol-Tarasp
Ši žavinga linija tarp Pontresinos, esančios netoli Sent Morico, ir Scuol-Tarasp kurortinio miesto, esančio netoli Austrijos sienos, yra užtemdyta gerai žinomų ledynų ir Berninos išraiškų, yra brangakmenis. Daugeliu atvejų jis sukasi ir sukasi dideliame aukštyje, o panoraminiai vaizdai į pietus atsiveria iš eilės, atrodytų, nesibaigiančių kalnų, besidriekiančių per vienintelį Šveicarijos nacionalinį parką link Italijos sienos.
Geležinkelis eina lygiagrečiai su Inn upe, teka palei idilišką žemutinį Engadino slėnį, pralenkdamas tankiai susitelkusius baltų sienų namelių ir plonų bokštų bažnyčių kaimus, už išsaugojimą laimėjusius architektūros prizus. Namai dekoruoti elegantiškai sgraffito (braižytas gipso apdirbimas) apdaila, būdinga Engadinui.
Iš paskutiniojo tunelio kyla ir teatro perversmas: atviruko paveikslėlyje galima pamatyti romantiškiausią Šveicarijos pilį – XI a. Taraspą, pastatytą ant kalvos, bet nykštukinę aplinkinių kalnų.
7: Hudson Bay Line, Kanada
Žvilgsnis į nuo bėgių nuvirtusius krovininius vagonus nėra pats įtikinamiausias vaizdas, kurį galima pamatyti važiuojant pro šalį, tačiau tai padeda paaiškinti, kodėl šio nuostabaus miegamojo traukinio pažanga yra tokia didinga.
Sujungdamas provincijos sostinę Manitobą su vieninteliu Kanados arktiniu jūrų uostu Čerčiliu (Hudsono įlankoje), traukinys yra priverstas švelniai tipenti per muskusas (pelkė), ant kurios nutiesti takeliai. Nuo bėgių nuvažiavę vagonai lieka ten, kur nukrito, nes bėgių kelias neatlaiko krano darbo.
Peizažai užburia savo įvairove ir laukine, bauginančia vienatve. Kviečių laukai virsta lapuočių, o vėliau borealiniais miškais, kol medžiai nyksta, mažėja ir galiausiai išnyksta. Šalia takelio esanti telefono linija turi būti nešiota ant trikojų per taigą, todėl tokie žiaurūs vėjai, galintys kaukti per nederlingas žemes. Tai traukinys, viliojantis keliautojus, o sutemus vakaro valandos dažniausiai užpildomos apsikeitimo istorijomis.
8: Heart of Wales Line, JK
Shrewsbury, JK („Shutterstock”)
Trukmė: 4 valandos Linija tarp Shrewsbury ir Swansea driekiasi per labiausiai nepaliestus Velso maršų kraštovaizdžius, AE Housman ir Mary Webb kaimą. Jis jungia nedidelius Velso miestelius, kuriuose kadaise buvo klestintys SPA centrai, pavyzdžiui, Llangammarch Wells, kur buvęs Vokietijos imperatorius Vilhelmas II ir jo šeima 1912 m. lankėsi inkognito režimu. Didžiąją kelio dalį atsiveria įspūdingi vaizdai į kraštovaizdį, kuriame yra nedaug pastatų.
Dyzeliniai traukiniai aptarnauja 32 tarpines stotis, iš kurių daugelis yra labai nutolusios, o kai kurios yra ryškios su gėlių lovomis ir kabančiais krepšiais, kurias prižiūri vietos savanoriai. Beveik visos stotelės siūlo puikius pasivaikščiojimus; Pavyzdžiui, Knighton yra patraukliame Offa’s Dyke Path, o pusę tuzino gamtos rezervatų galima pasiekti iš kitų stočių.
Pavyzdžiui, nuo Llangunllo nueisite iki didžiulės Beacon Hill aukštumos, o pėsčiųjų takas nuo Builth Road nuves jus į Cors y Llyn nacionalinį gamtos draustinį. Prieš pat Svonsį traukinys prasilenkia su smėlėtomis Loughor žiočių platybėmis, kur galite pamatyti gaidžių žveją.
9: Cumbres ir Toltec Scenic Railroad, JAV
Cumbres ir Toltec Scenic Railroad (Dreamstime)
Trukmė: 6,75 valandos (atgal) Iš įvairaus paveldo išlikusių iš JAV siaurojo geležinkelio laikų šis yra ilgiausias ir aukščiausias. 103 km ilgio maršrutas kerta Kumbreso perėją – aukščiausią 3053 m aukščio JAV geležinkelio perėją, jungiančią Naująją Meksiką ir Koloradą. Per pietų Uolinių kalnų pievas per daugybę kilpų, estakadų ir tunelių vingiuojantis geležinkelis yra vienas fiziškai nepakitusių geležinkelių, o jo autentiškumas užtikrino jai vaidmenis tokiuose filmuose kaip Misūrio pertraukos ir Indiana Džounsas ir paskutinis kryžiaus žygis. Jį vis dar eksploatuoja Denverio ir Rio Grandės vakarų garo lokomotyvai, kurie veikė geležinkelį prieš jo išsaugojimą, o jo vagonai galėtų papuošti bet kurį vakarietį.
Traukiniai važiuoja iš abiejų galų ir susitinka maždaug pusiaukelėje atokioje Osier stotyje. Čia keleiviai nustoja papietauti prieš grįždami į pradinį tašką arba važiuodami iki linijos pabaigos ir grįždami autobusu. Geležinkelis veikia nuo gegužės iki spalio; rudenį drebulių spalvos pribloškia.
10: La Ligne Des Cevennes, Prancūzija
Le Puy-en-Velay, Prancūzija („Shutterstock”)
Klermonas-Feranas, Overnės sostinė, yra šios neskubanios kelionės per Sevenus, atokią laukinę šalį, kurią 1878 m. tyrinėjo Robertas Louisas Stevensonas ir jo asilas Modestinas, tikslas. Nors „tik” 303 km ilgio, linija driekiasi 106 m. tunelių ir kerta beveik 1300 tiltų, tarp kurių yra keletas įspūdingiausių Prancūzijos viadukų, pavyzdžiui, 41 arkos beveik puslankis Chamborigaud viadukas.
Pirmoje kelionės dalyje, Langedoke-Rusijone, jaučiamas stiprus Viduržemio jūros pojūtis; po kiparisų, Lombardijos tuopų ir Alepo pušų lyguma driekiasi vynuogynai, kiek akys užmato. Trumpai apžiūrėjęs kasybos liekanas aplink Alesą, traukinys užlipa į pakankamai stačias kalvas, kad būtų galima įrengti terasas žemės ūkiui.
Į šiaurę nuo Langogne yra linija Piece de Résistance traukiniui važiuojant mūrine atbraila virš Aljė upės, iš kurios atsiveria nuostabūs vaizdai, besidriekiantys toli per tarpeklį. Klermono Ferano kraštovaizdį puošia vulkaniniai kamščiai, paruošdami jus įspūdingai katedrai, pastatytai iš išskirtinio juodo lavos akmens.