Atrodo, kad piko valanda trunka nuo ryto iki vakaro, važinėjimas Bankoke gali išbandyti stipriausius nervus. Spalvingi taksi nuolat užkemša pagrindines miesto magistrales. Laimei, yra ir kitų variantų! BTS (Skytrain), MRT (metro) ir upių taksi tinklai yra platūs. Nebent apsistojate netoli Khao San Road rajono, kur traukiniai dar nepasiekia (tačiau yra keltas), stenkitės nesudeginti kelionės laiko sėdėdami užblokuotame eisme.
Kaip važiuoti BTS Skytrain
Bankoko viešasis transportas yra puikus, o „Skytrain” yra paprastas ir efektyvus būdas judėti tarp judrių vietovių, ypač palei Sukhumvit kelią, kur eismas dažnai sustoja. Žvelgiant žemyn į visus tuos stabdžių žibintus, kai važiuojate aukščiau, jaučiatės gerai! „Skytrain” tinklo širdis yra Siam stotis, didžiulė sankryža, jungianti dvi BTS linijas: Sukhumvit (žemėlapiuose šviesiai žalia) ir Silom (žemėlapiuose tamsiai žalia).
- Valandos: Traukiniai važiuoja kas 5-10 minučių maždaug nuo 5:30 iki vidurnakčio; tvarkaraščiai skiriasi apie 30 minučių, priklausomai nuo stoties. Bilietų kasos dirba nuo 6 ryto iki vidurnakčio, tačiau didžiosios valstybinės šventės gali turėti įtakos darbo valandoms.
- Kainos: Vienkartinių kelionių kainos skaičiuojamos pagal atstumą ir svyruoja nuo 17 iki 62 batų (nuo 50 centų iki 1,70 USD). Bilietų pardavimo automatai aiškiai rodo jūsų dabartinės stoties kainą. Vidutinė kelionės į vieną pusę kaina paprastai yra doleris ar mažiau. Vienos dienos bilietas 24 valandoms neribotam pasivažinėjimui kainuoja 150 batų (apie 4,10 USD).
- Bilietų pardavimas: BTS naudoja bilietų korteles, kurias galima įsigyti iš automatų (daugelis priima tik monetas) arba bilietų pardavimo lange (jei jis atidarytas). Bilietai nėra tikrinami traukiniuose, bet jie privalomi norint išvažiuoti iš turniketų paskirties vietoje, todėl laikykite juos po ranka! Jei pametėte bilietą arba viršijate daugiau nei dvi valandas „viduje”, turėsite palaukti palydovo ir sumokėti didžiausią bilieto kainą.
- Prieinamumas: Kai kuriose BTS stotyse yra eskalatoriai, o kitose reikia lipti daug laiptų. Visose stotyse yra liftai, išskyrus Saphan Taksin stotį, kuri yra upės taksi sistemos mainai.
- Atvykimas į oro uostą ir iš jo: Sukhumvit linijos Phaya Thai stotis jungiasi prie oro uosto geležinkelio linijos.
Išsamią informaciją apie atskirų stočių tvarkaraščius ir kainas galite rasti oficialioje BTS svetainėje.
Kaip važiuoti MRT metro
Bankoko metropoliteno geležinkelio tranzitas veikia šiek tiek lėčiau nei „Skytrain”, tačiau jis yra tiek pat naudingas, nes galite mokėti bekontakte kortele. Daugiau nei 400 000 keleivių kasdien naudojasi metro, kad išvengtų eismo paviršiuje. Šiuo metu MRT turi dvi linijas – Blue Line (judriausia) ir Purple Line – ir dvi monorail linijas – geltoną ir violetinę. Mėlynosios ir violetinės linijos sankryža yra Tao Poon stotis. BTS ir MTR taip pat susikerta.
- Valandos: MRT kursuoja maždaug nuo 6 val. ryto iki vidurnakčio. Traukiniai važiuoja kas 5-10 minučių, priklausomai nuo paros laiko.
- Kainos: Kainos pagrįstos nuvažiuotu atstumu ir svyruoja nuo 14 iki 42 batų (nuo 40 centų iki 20 USD). Vidutinės trukmės kelionė kainuos apie dolerį ar mažiau arba apie 2 (71 batą), jei persėsite iš mėlynos į violetinę.
- Bilietų pardavimas: MRT galite atsiskaityti bekontakte kortele. MRT bilietų pardavimo automatai priima nedidelius Tailando batų nominalus ir parduoda RFID žetoną, kuris naudojamas norint patekti į platformas. Žetonas turi būti atiduotas norint išeiti. Jei mokėjote bekontakte kortele, tiesiog bakstelėkite dar kartą, kad išeitumėte.
- Prieinamumas: Visose MRT stotyse yra liftai.
- BTS pervedimai: MRT kerta BTS Skytrain Sala Daeng, Asok ir Mo Chit. Reikės įsigyti naują bilietą.
- Atvykimas į/iš oro uosto: Phetchaburi stotis yra sujungta su Makkasan stotimi oro uosto geležinkeliu į Suvarnabhumi oro uostą (BKK).
Kainas ir tvarkaraščius galite pamatyti oficialioje MRT svetainėje. „Zeddlex” / „Creative Commons” licencija
Naudojimasis traukiniais Bankoke
Netoli kinų kvartalo esanti Hua Lamphongo stotis iki 2023 m. sausio veikė kaip tolimųjų antžeminių traukinių ir MRT centras. Senstantis begemotas datuojamas 1916 m., o dabar jame yra nedidelis, bet žavus Tailando geležinkelio muziejus. Naujoji stotis, Krung Thep Aphiwat Central Terminal (dar žinoma kaip Bang Sue Grand Station), esanti Bang Sue, yra didžiausia Pietryčių Azijos traukinių stotis. Už Bankoko ribų Hua Lamphong stotis yra labiau žinoma kaip Krungthep (Bankoko) stotis. Numatomi apribojimai – draudžiama rūkyti, valgyti ir gerti – galioja visiems traukiniams Bankoke. Visose stotyse nerūkoma. Kai kurie lankytojai nustemba sužinoję, kad fotografuoti ir filmuoti taip pat draudžiama. Visais viešuoju transportu Bankoke turėtumėte būti pasirengę užleisti savo vietą visiems vienuoliams ir, žinoma, nėščioms moterims ar visiems, kuriems gali prireikti vietos.
Kaip važiuoti Bankoko upės taksi valtimis
Nebent apsistoja viename iš upės viešbučių Silome, daugelis keliautojų Bankoke nesinaudoja taksi upe. Spalvotos vėliavos sistema ir greitas, chaotiškas pakrovimas ir iškrovimas prieplaukose (su švilpuku) iš pradžių gali gąsdinti, tačiau galinga Chao Phraya upė prasminga tik norint išvengti eismo. Be to, upių taksi yra ekonomiškas būdas įveikti tam tikrą atstumą Bankoke. Vaizdingos kelionės kainos gali siekti net 40 centų! Visos dienos bilietas kainuoja tik 4 USD (apie 150 batų). Sathorn Pier yra stotelė, esanti arčiausiai BTS Skytrain stoties (Saphan Taksin stotis Silom linijoje). TripSavvy / Paula Galindo Valle
Kaip važiuoti autobusu Bankoke
Suodžių užspringę Bankoko autobusai yra lėčiausias ir sudėtingiausias būdas keliauti – turistai retai vargina. Sumokėkite konduktoriui autobuse ir turėkite nedidelių pinigų.
Kitos tranzito parinktys
Kelias yra mažiausiai efektyvus būdas keliauti Bankoke. Nepaisant to, kartais jūs turite tai padaryti, ypač jei gyvenate kaimynystėje, pavyzdžiui, Banglamphu, kur viešojo transporto galimybės yra ribotos.
Taksi Bankoke
Turėdami stiprią taksi „mafiją”, jums reikės šiek tiek sėkmės, kad galėtumėte mėgautis taksi Bankoke. Rasti sąžiningą vairuotoją vis dar įmanoma, tačiau reikia kantrybės. Visuose taksi automobiliuose sumontuoti skaitikliai. Daugelis vairuotojų atsisako jomis naudotis, nes nori, kad padidintos bilietų kainos nebūtų registruojamos. Jei vairuotojas nurodo kainą, o ne įjungia skaitiklį, pabandykite kitą. Taksi dažnai rikiuojasi vienas už kito į jūsų verslą.
- Pasveikinkite taksi judant, o ne turistų vietose stovinčius taksi.
- Venkite laisvai samdomų vairuotojų. Aštriai apsirengę vairuotojai su gerai prižiūrimais automobiliais labiau linkę dirbti tikrose taksi įmonėse nei vietinė taksi mafija.
- Iškvietę taksi įsitikinkite, kad vairuotojas naudos skaitiklį.
- Įsėdę į taksi, sekite maršrutą „Google” žemėlapiuose. Tai kartais gali atgrasyti vairuotojus nuo tolimo kelio, nes reikalavote skaitiklio.
- Arbatpinigių nesitikima, bet galite suapvalinti bilieto kainą už draugišką aptarnavimą.
- Už bet kokias rinkliavas atsako keleiviai.
Pastaba: Bankoke niekada neįlipkite į jokią transporto priemonę, prieš tai nesutikę su nustatyta kaina arba skaitiklio naudojimu. Pakeliui jūs privalote sumokėti viską, ko paprašys vairuotojas.
Pavėžėjimo paslaugos Bankoke
Pasidalijimo paslauga kainuoja šiek tiek daugiau nei taksi, tačiau galite išvengti daug rūpesčių ir papildomo pardavimo. „Grab” veikia panašiai kaip „Uber”, tačiau galite pasirinkti mokėti grynaisiais. Tai nėra bloga idėja, jei kiltų ginčas su nesąžiningu vairuotoju (neįprasta, bet taip nutinka). Dėl bilieto kainos vis tiek galima derėtis arba jos atsisakyti ir ji nebus automatiškai nurašyta iš jūsų kredito kortelės. Supraskite, kad pavėžėjimo vairuotojai dažnai tampa vietinės taksi mafijos taikiniais ir varginami. Jie gali norėti jus pasiimti į diskretiškesnę vietą nei priekinės durys. Daugelis vairuotojų nededa ženklo ant savo automobilio.
Tuk-Tuks Bankoke
Pasivažinėjimas tuk-tuk laikomas esmine Tailando patirtimi. Norėdami mėgautis, turėsite derėtis dėl bilieto kainos ir atsisakyti galimų sukčių. Tikrai nesutinku užsukti į parduotuves. Tuktukai yra linksmi, bet ne pigesni nei važiuoti taksi su matuokliais, o be saugos diržų jie yra mažiau saugūs. Jei savo kelionėje planuojate aplankyti Čiangmajų, mėgausitės daugybe galimybių – tuk-tukų skaičius gerokai viršija taksi.
Transporto priemonės nuoma
Tik nereikia. Bankoko viešasis transportas yra aukščiausios klasės, greitas ir pigus. Išsinuomoti automobilį ar motociklą važiuoti Bankoke būtų beprotiška. Rimtai, nedaryk to. Palaukite kur nors labiau atsipalaidavusioje ir mažiau pavojingoje vietoje, kad galėtumėte mėgautis motorolerio nuoma. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, Tailandas yra vienas didžiausių su eismu susijusių mirčių pasaulyje.
Patarimai, kaip keliauti po Bankoką
- Išsaugokite savo mažus pinigus. Daugelis BTS bilietų pardavimo automatų priima tik monetas. Jei monetų neturite, teks laukti ilgesnėse eilėse prie kasos arba prie bilietų pardavimo automatų, kurie priima popierinę valiutą.
- Persėdimui naudokite naujus bilietus. Deja, bendra bilietų pardavimo sistema BTS Skytrain, MRT metro ir Airport Rail Link vis dar kuriama. Vykdydami persėdimus turėsite atiduoti seną bilietą ir nusipirkti naują.
- Pirkite kortelę ilgesniam laikui. Jei būsite Bankoke pakankamai ilgai, apsvarstykite galimybę įsigyti BTS ir MRT įkraunamas intelektualiąsias korteles. Galite išvengti eilių prie bilietų pardavimo automatų. Vyresni nei 60 metų žmonės gauna 50 procentų nuolaidą papildydami MRT kortelę kreditu.
- Venkite remti blogą praktiką. Parama nesąžiningiems vairuotojams kenkia vietiniams dėl kultūrinių mutacijų. Vietos gyventojams kartais sunku išsikviesti taksi, nes vairuotojai mieliau laukia permokančio turisto, kuris nereikalauja skaitiklio.