Kelionė traukiniu iš Lisabonos į Madridą

Kelionė traukiniu iš Lisabonos į Madridą

Kartais pati kelionė tampa tokia pat įsimintina kaip ir atostogų tikslas – o kelias traukiniu iš Lisabonos į Madridą puikiai tai iliustruoja.

Prieš kelerius metus važiavimas naktiniu traukiniu leido užmigti Portugalijoje, o rytą pasitikti jau Ispanijos sostinėje. Nors toks maršrutas buvo spartesnis nei dabartinis, tuomet praleisdavote galimybę išvysti įspūdingus kraštovaizdžius ir žavius miestelius, slenkančius pro langą.

Šioje kelionėje verta neskubėti ir atrasti dar nematytas Portugalijos bei Ispanijos vietas – tokių įspūdžių tikrai nepritrūks.

Atsisveikinimas su lisabona

Nors iš pirmo žvilgsnio tai matoma ne iš karto, pirmoji maršruto dalis Portugalijoje nėra tiesioginė – reikia persėsti Entroncamento miestelyje. Kelią pradedu iš Santa Apolónia stoties Lisabonoje 7:45 valandą ryto. Tai – vietinio susisiekimo traukinys be vietų rezervacijos ar kavinės vagono. Vykstant palei kairįjį Taguso upės krantą, upe kylame į šiaurę. Miesto pramoninės apylinkės netrunka užleisti vietą pelkių laukams ir ramiai besikeičiantiems vaizdams. Netoli Vale de Figueira apylinkių peizažą pakeičia kelių kalvų banguotumas, ąžuolų giraitės, vynuogynai ir pavieniai dvarai. Po maždaug dviejų valandų atvykstame į Entroncamento, o persėdimui lieka vos kelios minutės.

Greitai persėdant entroncamento ir tęsiant kelionę

Į Entroncamento atvykstu 9:28 valandą ir iškart persėdu į traukinį, važiuojantį iki Badajozo – mažo pasienio miestelio Ispanijoje. Tai dviejų vagonų vietinis traukinys, ryškiai žalias – tarsi iš animacinio filmuko. Kelionės metu pro langą keičiasi tipiškas Alentežo regiono kraštovaizdis: kalvos su besiganančiais galvijais bei ąžuolais, baltais tinkuotais kaimeliais, buvusiais ūkių pastatais, kartais pro šalį šmėkšteli ir bulių kautynių arena ar net apleista pilis. Traukinys retas, tad galiu drąsiai judėti po vagoną, sustoti pasižvalgyti ir fotografuoti. Po maždaug trijų valandų kertame nedidelį upelį ir jau randamės Ispanijoje. Badajozo stotis, kur laukia paskutinis persėdimas, yra visai netoli.

Klajonės po jaukų badajozo senamiestį

Jei traukinys iš Entroncamento atvyksta laiku, galima beveik tiesiogiai persėsti į Madridą važiuojantį traukinį. Tačiau aš pasirinkau vėlesnį išvykimą, kad galėčiau susipažinti su Badajozu ir papietauti, todėl turėjau beveik keturias valandas pasivaikščiojimui po šį miestą.

Stotis įsikūrusi naujojoje miesto dalyje, vakarinėje Guadiana upės pusėje – iki senamiesčio tenka paeiti apie penkiolika minučių. Išeinu iš stoties, pasuku į pietus pagrindine Avenida Carolina Coronado, pereinu XV amžiaus Puente de Palmas pėsčiųjų tiltą ir pro Puerta de Palmas vartus, datuojamus XVI amžiumi, patenku į miestą.

Atvykstu apie 14 valandą, kai muziejai – tokie kaip Badajozo dailės muziejus ar Šiuolaikinio meno centras – užsidaro tradicinei siestai iki 17 valandos. Tuo metu mieste prasideda pietų metas, todėl galima pasimėgauti vietinėmis virtuvės tradicijomis. Pasirenku tortilla española ir morcilla (kraujo dešra) La Corchuela bare-restorane, kurio interjeras primena bulių kautynių tematiką. Ieškantiems modernesnės virtuvės, miesto pakraštyje siūloma ir prabangesnių vietų, tokių kaip Galaxia.

Pietų metu pėsčiomis apžiūriu Badajozo senamiestį: užsuku į Plaza de la Soledad bei Plaza de España aikštes, grožiuosi Giralda de Badajoz pastato architektūra, vaikštau siauromis gatvelėmis, vedančiomis link Plaza Alta ir įspūdingų maurų stiliaus pastatų. Galiausiai pasiekiu miesto šiaurę, kur stūkso XII amžiaus Alcazaba tvirtovė – didžiausias tokio tipo statinys šalyje. Dabar ji veikia kaip archeologinė vieta ir miesto parkas: galima laisvai vaikščioti po sodus, pasivaikščioti gynybinėmis sienomis ir grožėtis panoraminiais vaizdais į miestą bei upę.

Kelią atgal vėl renkuosi pro Puerta de Palmas, grįždama prie stoties ir pasiruošusi paskutinei kelionės atkarpai.

Paskutinė atkarpa prieš madridą

17:36 valandą įsėdu į traukinį Madridui. Tai – jau modernus, greitojo susisiekimo traukinys, kuriame patogios sėdimos vietos, įkrovimo lizdai, rodomi filmai, yra kavinės vagonas. Važiuojame per Estremadūros regioną – už lango iki pat horizonto plyti alyvmedžių plantacijos, toliau foną sudaro uolėtos Gredos kalnų grandinės. Sustojus Meridos stotyje, pastebiu romėniško akveduko griuvėsius. Vakare sutemsta ir užsnūstu, o į Atocha stotį madride atvykstu apie 22 valandą. Nuo pirmojo traukinio Lisabonoje jau prabėgo maždaug trylika valandų – kelionės tikslas pasiektas.

Kaip suplanuoti kelionę

Bilietai

Maršrutą aptarnauja dvi skirtingos bendrovės – Comboios de Portugal ir Renfe, todėl kelionei reikia įsigyti bilietus abiems atkarpoms atskirai.

Maistas ir gėrimai kelionės metu

Portugalijos teritorijoje važiuojantys traukiniai yra vietinio ir regioninio susisiekimo, tad juose nerasite kavinės vagono. Maršrute nuo Badajozo iki Madrido veikia valgomasis-vagonas, kuriame siūlomi paprasti užkandžiai ir gėrimai. Badajozo stoties kavinėje taip pat galima užkąsti ir atsigerti.

Patogumai

Badajozo stotyje nėra bagažo saugyklų – todėl patogiau keliauti tik su lengvu lagaminu arba kuprine. Nei stotyse, nei traukiniuose nemokamas belaidis internetas neteikiamas.

Galimi kelionės sutrikimai

Per pastaruosius keletą metų valstybės valdomos Comboios de Portugal darbuotojų streikai ne kartą lėmė iki pusės traukinių atšaukimą. Prieš pirkdami bilietus, rekomenduojama pasitikrinti informaciją ir įsitikinti, ar neplanuojamas streikas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *