Ekvadoro netaisyklinga topografija ir geografinė įvairovė yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl keliautojai renkasi aplankyti šią Pietų Amerikos šalį. Tačiau, kalbant apie šalies teritorijos pažinimą, šios savybės gali kelti iššūkių lankytojams.
Laimei, Ekvadoro paprasta kelio sistema, pirmos klasės kuro kainos ir ekonomiškos sausumos transporto priemonės palengvina sunkumus judant po šalį.
Oro kelionės yra brangios, bet taupo laiką
Keliavimas į Ekvadorą lėktuvu nėra toks pigus kaip skrydžiai į kaimynines šalis. Šalies mokesčiai ir aukšti bilietų kainos ypač slegia vietinius gyventojus, norinčius keliauti vidaus linijomis.
Vis dėlto, skrydis išlieka vienu iš mažiausiai laiko reikalaujančių būdų keliauti tarp pagrindinių miestų (Kitas, Guajakilis ir Kvankos), būdai keliauti kitu būdu gali užtrukti iki 13 valandų keliu.
Skrydis taip pat yra vienas iš nedaugelio būdų aplankyti Galapagų salas — kruizai taip pat yra galimybė, bet lėktuvai yra neabejotinai pigiausias ir populiariausias būdas patekti į šias salas.
Galite tikėtis kainų svyravimo nuo 140 iki 235 eurų už vidaus skrydžių bilietą ir maždaug dvigubai daugiau už keliones į Galapagų salas. LATAM yra populiari oro avialinija vidaus skrydžiams tarp vietinių.

Autobusai gali jus nuvežti beveik bet kur
Tvirta alternatyva keliauti tarp miestų ir išvengti lėktuvų – važiuoti autobusu. Kaip ir likusioje Pietų Amerikoje, autobusai yra vietinių gyventojų pageidaujama ir patikima transporto priemonė dėl jų pasiekiamumo — dauguma miestų ir miestelių turi nustatytas vietas ar centrines autobusų stotis (terminal terrestre).
Ekvadoro lengvai keliaujamas dydis leis, kad išvykos būtų ne per ilgos ir neįkainojamos daug laiko. Kainos priklauso nuo nuotolio tarp kelionės tikslų, tačiau ilgiausios kelionės – pavyzdžiui, nuo Huakijas pasienyje su Peru iki Karchi pasienyje su Kolumbija – gali užtrukti iki 15 valandų ir kainuoti nuo 23 iki 28 eurų.
Trumpesnės kelionės tarp kaimyninių miestų prasideda nuo 3 eurų. Jei taupote, ilgos kelionės naktį gali padėti sutaupyti šiek tiek pinigų nakvynei.
Pasirinkti autobusų įmonę savo kelionei reikės pagal turimus maršrutus, atsižvelgiant į jūsų išvykimo ir atvykimo vietas. Flota Imbabura (draugiška gyvūnams) ir Transportes Occidentales yra keletas transporto įmonių, siūlančių maršrutus, kurie kerta šalį.
Skirkite laiko tyrinėjimui, nes kai kurie vienetai gali nepasiūlyti daug patogumų – nors vis dažniau pasitaiko belaidžio interneto, reguliuojamų sėdynių ir kai kuriais atvejais, tualetų.
Visada stebėkite savo daiktus ir paslėpkite vertingus daiktus keliaujant autobusu. Priešingai, turėkite dokumentus rankoje, jei autobusas būtų sustabdytas kariniuose kontrolės punktuose.
Dėl esamos saugumo krizės Ekvadore, geriau pasirinkti transporto įmones, kurios nesustoja kelyje surinkti daugiau keleivių, arba samdyti privačias transporto įmones, tokias kaip JL Turismo Transporte, kurios siūlo galimybes tiek asmenims, tiek grupėms iki 45 žmonių. Jei jūsų biudžetas tai leidžia, dar viena saugi alternatyva yra personalizuoti maršrutą naudojant hop-on/hop-off autobusų ekskursijas.
Skirtingai nuo tarpmiestinių ir tarpregioninių kelionių, autobusų transportas miestuose gali būti sudėtingesnis. Maršrutai retai yra išsamiai nurodyti, nėra suplanuotų laiko tarpų autobusams atvykti, ir kartais reikės važiuoti daugiau nei vienu autobusu, kad pasiektumėte kelionės tikslą.
Mokesčiai vis dėlto yra nebrangūs ir svyruoja nuo 0,30 iki 0,90 euro, priklausomai nuo miesto ir kelionės tikslo – keliauti iš miesto centrų į kaimo parapijas yra brangiau.

Rinkitės miesto transportą, jei taupote
Tokiuose miestuose kaip Kitas ir Guajakilis greitasis autobusų tranzitas (BRT) sistemų, kaip Trolebus (troleibusas) ir Metrovía, teikia labiau organizuotą alternatyvą keliaujant po miestus.
Tačiau nesitikėkite, kad patyrimas bus ypač jaukus per piko valandas, nes žmonės dažnai renkasi BRT, nes jis yra greitesnis.
Kito naujai atidaryta pogrindinė sistema, Metro de Quito, nuolat tampa laiko taupymo pasirinkimu keliant į miestą.
Kelionė trunka apie 34 minutes nuo šiaurės iki pietų, su sustojimais 15 svarbiausių miesto vietų, įskaitant Parque La Carolina, Universidad Central (viena didžiausių nacionalinių universitetų Ekvadore) ir Plaza de San Francisco istoriniame centre.
Turėdami transporto kortelę metro sistemai sutaupysite laiko eilėse, bet jums nereikės jos, kad pasinaudotumėte traukiniais. Viskas, ko jums reikia, tai paprasti grynieji pinigai (0,40 euro už vienkartinį bilietą).
Grynųjų pinigų taip pat pageidaujama mokėjimo priemonė autobusams ir daugumai miesto transporto sistemų, todėl nepamirškite turėti smulkių pinigų, jei planuojate keliauti kuriuo nors iš jų. Viena iš išimčių yra modernus ir patogus tramvajus Kvankoje, kurį galima naudoti tik su kortele, kurią galima įsigyti tramvajų stotelėse.

Jei norite atrasti Ekvadorą savo tempu, išsinuomokite automobilį
Lankytojai, kurie vertina nepriklausomybę ir lankstumą, turėtų išsinuomoti automobilį. Pigios kuro kainos ir gana paprastai valdomi keliai padaro nuomas geru pasirinkimu.
Automobilio nuomos reikalavimai priklauso nuo įmonių, tačiau vairavimo teisės ir pasas bus pakankami vyresniems nei 25 metų asmenims. Jaunesni žmonės kai kuriose nuomos vietose gali prireikti mokėti užstatą.
Agencijos tokios kaip Avis, Europcar ir Goldcar yra lengvai randamos. Jos paprastai būna didelių miestų oro uostuose ar arti transporto mazgų mažesniuose miestuose – įsitikinkite, kad ieškote geriausių adresų internete ir patikrinkite jų automobilių galimybes prieš nusileidžiant šalyje.
Jei nuomojatės tik norėdami aplankyti miestą, įprastas sedanas bus tinkamas pasirinkimas. Tačiau, jei norite pasinaudoti nuoma tyrinėti Ekvadoro didingus kraštovaizdžius, apsvarstykite 4WD transporto priemonės papildomą išlaidą.
Būdami kelyje, atkreipkite dėmesį į ekvadoriečių kartais pavojingus vairavimo įpročius. Greitasis važiavimas, staigus juostos keitimas ar neteisėtas lenkimas nėra reti reiškiniai Ekvadoro keliuose. Laikykitės atsargumo, neturėkite artimų kontaktų su didelėmis transporto priemonėmis, tokiomis kaip autobusai ir sunkvežimiai, nes šie vairuotojai dažnai nepaiso greičio apribojimų.
Visada tikrinkite orų prognozes ir turėkite fizinį žemėlapį, ypač jei keliaujate į mažus miestelius ir atokias vietoves, kuriose ryšiai yra nestabilūs.
Dėl jūsų saugumo, atsargiai važiuokite pakrante. Nesustokite izoliuotose vietose, stenkitės neatskirti nuo pagrindinių kelių ir, jei įmanoma, nevažiuokite naktį.

Taksi ir programėlės yra lengviausias būdas judėti – ir jie yra gana prieinami
Jei nepasitikite viešuoju transportu, taksi ir programelės kaip Uber yra lengvai naudojami ir prieinami transporto priemonės. Saugumo priemoneyje patikrinkite, ar automobiliai, kuriuos naudojate, turi numerius.
Jei naudojate programėlę, patikrinkite, kad numerio plokštė atitinka numerį, nurodytą internete. Nuo 2023 m. kovo mėnesio Uber naudotojai gauna papildomą saugumo sluoksnį.
Kad užtikrintumėte, kad patektumėte į paskirtą transporto priemonę, naudotojai gauna 4 skaitmenų PIN kodą, kurį vairuotojas privalo patvirtinti, kad pradėtų kelionę.
Didžiuosiuose miestuose taksistai paprastai naudoja matuoklį, todėl įsitikinkite, kad prietaisas įjungtas, kai išvykstate. Mažuose miestuose ir miesteliuose dauguma taksi turi standartinį (ir labai prieinamą) mokestį, kuris neturėtų viršyti 3 eurų, neatsižvelgiant į atstumą.
Kai abejojate, kreipkitės į savo kelionių gidą arba viešbučio personalą dėl rekomendacijų, nes daugelis dirba su patikimomis ir patikimomis taksi ar transporto įmonėmis.
Prieinamas transportas
Kaip ir daugelyje Lotynų Amerikos šalių, prieigos prieinamumo transportas Ekvadore vis dar kelia iššūkių. Transporto priemonės, pritaikytos vežimėliams, yra ribotos tik keliose viešojo transporto sistemose, kaip BRT ir Kito metro.
Dauguma miesto transporto įmonių veikia su reguliaraus aukšto įėjimo autobusais, kurie nėra pritaikyti vežimėliams. Tačiau kai kurios tarpregioninės įmonės gali suteikti vietą ir specialią pagalbą pagal užklausą.
Geriausia galimybė žmonėms su negalia yra užsisakyti specializuotas keliones su įmonėmis, tokiomis kaip „Latin America For All“, kurios specializuojasi kurti kelionių patirtis žmonėms su negalia ir jų kelionių palydovams.

Kelionių aistruolė ir patyrusi kelionių tinklaraštininkė, kuri rašo apie įvairius kelionių aspektus: nuo apgyvendinimo ir maisto kultūros iki įdomiausių lankytinų vietų bei praktiškų kelionių patarimų. Ji dalinasi savo atradimais apie parkus, muziejus ir kitas pramogas, taip pat analizuoja skrydžių taisykles bei geriausius suvenyrų pasirinkimus. Aistė siekia įkvėpti kitus atrasti pasaulį per autentišką patirtį ir atsakingą keliavimą.