Monrealio viešojo transporto vadovas

Monrealio viešojo transporto vadovas

Keliauti po Monrealį turint biudžetą nėra taip sunku. Iš tiesų daugelis vietinių ir turistų sutiktų, kad važiuoti metro yra efektyviau ir maloniau, nei bandyti važiuoti automobiliu nuolat besikeičiančiais miesto aplinkkeliais. Jei planuojate apsistoti miesto centre, senajame Monrealyje ir plynaukštėje, metro sistema yra geriausias pasirinkimas. Štai ką turėtumėte žinoti apie Monrealio viešąjį transportą – metro, autobusus ir kitas transporto rūšis – jei planuojate vykti už miesto centro.

Kaip važiuoti metro Monrealyje

Mieste gyvenantys monrealiečiai labai dažnai renkasi metro sistemą, o ne autobusą. Tai daugiausia lemia nuolatiniai mieste tiesiami keliai, dėl kurių autobusai dažnai keičia maršrutus. Metro sistema yra švari, patikima ir plati; jis apima visą miesto centrą ir kai kuriuos Monrealio priemiesčius, tokius kaip Lasalle, Laval ir South Shore.

Kainos: Vienkartiniai važiavimai metro kainuos 3,75 CAD arba 7 USD už du bilietus. Taip pat galima įsigyti 24 valandų bilietą, kuris kainuos 11 USD. Jei planuojate didžiąją dalį savo kelionės į darbą ir atgal važiuoti po 18 val., rinkitės vakarinį bilietą, kuris yra neribotas iki 5 val. ryto ir kainuoja 6 USD. Pastaba: vaikai iki 11 metų važiuoja nemokamai.

Maršrutai ir valandos: Metro pradeda kursuoti 5:30 ir pratęsia savo paslaugas iki 1:00 darbo naktimis ir iki 1:30 savaitgaliais. Piko metu į traukinį galite spėti kas 3-5 minutes. Vakare kursuoja daug rečiau – nuo ​​21 val. traukinio teks laukti iki 10 minučių.

Paslaugų įspėjimai: Nors Monrealio metro sistema yra gana patikima, vis tiek periodiškai vėluojama ir nutrūksta, ypač festivalių sezono metu. Visi paslaugų įspėjimai yra transliuojami (prancūzų ir anglų kalbomis) metro vagonuose ir stotyse. Taip pat galite patikrinti STM programas ir „Twitter” paskyrą, ar nėra didelių vėlavimų ir paslaugų nutrūkimų.

Pervedimai: Į vieną bilieto kainą įskaičiuotas vienas pervežimas autobusu, tačiau įėjimas į metro neįskaičiuotas. Jei perkeliate metro linijas, jums nereikės mokėti kito bilieto, nebent išvažiuosite iš stoties. Perkėlimo stotys yra aiškiai pažymėtos ir nereikia lipti virš žemės.

Prieinamumas: Visose metro stotyse yra minimalūs tarpai tarp platformos ir traukinio, palyginti su tokiais miestais kaip Londonas ar Niujorkas, todėl lengviau įvažiuoti ir išlipti iš traukinio. Atkreipkite dėmesį, kad ne visos metro stotys yra pritaikytos neįgaliųjų vežimėliams; daugelis turi laiptus vietoj eskalatorių ar liftų. Yra nemokamas metro žemėlapis, kuriame nurodoma, kurios stotys yra pasiekiamos. Visose metro linijose yra skirtos neįgaliųjų vežimėlių sėdynės, taip pat garso ir vaizdo pranešimai visose stotelėse.

Važiavimas autobusu Monrealyje

Maršrutai: Nors metro važiuoja per miesto centrą ir kai kuriuos Monrealio priemiesčius, STM autobusas nuves jus kur kas toliau: į oro uostą, Vakarų salą ir už jos ribų. Vietiniai autobusai važiuoja kiekvieną savaitės dieną, tačiau žiemą galite tikėtis didelių vėlavimų, ypač sningant (tai dažnai būna). Naktinio autobuso tvarkaraštis yra dieninio maršruto variantas, todėl jis yra labai išsamus ir palengvina metro važinėjantiesiems naktį grįžti namo.

Valandos: Autobusai kursuoja 24 valandas per parą ir tampa puikiu šaltiniu, kai metro užsidaro 1 val. Tikimasi, kad autobuso lauksite nuo 5 iki 30 minučių. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad jei keliaujate vienas, galite paprašyti, kad vairuotojas jus paleistų tarp sustojimų, kad užtikrintumėte saugumą.

Kainos: Monrealio tranzito kortelės autobuse neparduodamos. Autobuse bilietų kainos yra tokios pačios, kaip ir metro (3,75 USD CAD), tačiau, skirtingai nei metro, galite mokėti tik grynaisiais arba iš anksto įsigytu bilietu.

Kaip sumokėti už Monrealio viešojo transporto sistemą

Yra keletas būdų, kaip sumokėti už Monrealio viešojo transporto sistemą, ir bet kuris jūsų pasirinkimas tinka tiek metro, tiek autobusui. Bilietus galima įsigyti visose metro stotyse ir kai kuriose depanneurs (kampinėse parduotuvėse) ir bakalėjos parduotuvėse, nors tai rečiau. Atkreipkite dėmesį, kad metro stočių kioskai tampa labai užimti maždaug pirmą mėnesio mėnesį, kai vietiniai gyventojai perkrauna savo mėnesio bilietą. Jei šiuo metu važiuojate į darbą ir atgal, pirkdami bilietus stenkitės vengti piko valandų. Tačiau galite praleisti eilutes įsigiję Chrono programą ir naudodami ją papildydami savo Opus kortelę (žr. toliau).

„Opus” kortelė: Neabejotinai populiariausias mokėjimo būdas, dauguma monrealiečių naudojasi „Opus” kortele. Įkraunama kortelė kainuoja 6 USD ir ją galima įsigyti metro stotyje arba naudojant „Chrono” programą. Jei tikitės įsigyti savaitės bilietą ar ilgiau, turite įsigyti Opus kortelę.

Dienos / savaitgalio bilietas: Dienos bilietas yra iš anksto įkeltas į bilietą ir kainuoja 11 CAD už 24 valandas. Jei savaitgalį esate mieste, rinkitės savaitgalio bilietą, kuris yra šiek tiek brangesnis (15,25 USD) ir suteikia prieigą nuo penktadienio 16 val. iki pirmadienio ryto 5 val.

Grynieji pinigai: Grynaisiais atsiskaityti galite metro stoties kioske. Autobusas daro ne parduodu Opus korteles, o STM autobusuose keityklų nėra, tad stenkitės naudoti tikslius keityklas. Metro stoties kiosko darbuotojai pakeis sąskaitas.

Kreditinė kortelė: Kreditinę kortelę galite naudoti pirkdami bilietus bet kuriame metro stoties kioske. Jei naudosite Chrono programą, žinoma, naudosite kortelę. Kioskas ir programėlė leidžia iš naujo įkelti „Opus” kortelę arba nusipirkti vienkartinius ar dienos bilietus. Atminkite, kad kreditine kortele autobuse naudotis negalima.

Kitos tranzito galimybės keliaujant po Monrealį

Nors Monrealio viešojo transporto sistema yra populiariausias pasirinkimas keliaujant į darbą ir atgal Monrealyje, yra daugybė kitų galimybių – nuo dviračių iki automobilių dalijimosi paslaugų.

747 oro uosto autobusas: STM autobuso paslaugos pratęsimas, 747 maršrutinis autobusas nuveš jus tiesiai iš oro uosto į miesto centrą ir atvirkščiai už 11 USD mokestį. 747 yra tikrai paprasta naudoti ir vienas iš ekonomiškiausių pasirinkimų norint patekti į miesto centrą iš oro uosto. Į oro uostą piko valandomis pasieksite bent 70 minučių ir būtinai įsigykite bilietą STM kioske arba programėlėje. Autobuse galite atsiskaityti grynaisiais, bet tik monetomis ir tik tiksliais pinigais, todėl to geriausia vengti.

BIXI: Monrealis yra baikerių rojus, ypač vasarą. Jei esate tikri savo važiavimo dviračiu įgūdžiais, apsvarstykite galimybę išsinuomoti BIXI. Dviračių akcijų bendrovė turi daugiau nei 6000 dviračių visoje saloje ir daugiau nei 500 išleidimo stočių. BIXI nuoma vienam pasivažinėjimui kainuoja 1,35 USD, o vėliau – 20 arba 30 centų už minutę (įprastas ir elektrinis dviratis). Jei norite važinėti dviračiu daugiau ir pasilikti kelias dienas, mėnesio bilietas kainuoja tik 22 USD, be papildomų mokesčių už važiavimą iki 45 minučių.

car2go: Ši automobilių dalijimosi programa buvo sukurta Vokietijoje, tačiau monrealiečiai ją mielai ėmėsi. Puikiai tinka bėgti bakalėjos parduotuvėse ar pervežti bagažą visame mieste – tiesiog atsisiųskite programą „car2go”, įveskite vairuotojo pažymėjimą ir žemėlapyje raskite netoliese esantį išmanųjį automobilį ar „Mercedes”. Kaina yra apie 1 USD/min., o automobilį galite pasiimti ir palikti gyvenamosiose gatvėse arba tam skirtose automobilių stovėjimo aikštelėse. Parkavimas visada nemokamas.

Exo traukinys: Monrealiečiai, atvykstantys iš priemiesčių, pvz., Mont St-Hilaire ar Vaudreuil, prisiekia Exo traukinių paslaugomis. Jei apsistojate miesto centre, tai nebus įdomu, bet jei planuojate tyrinėti kaimyninius miestus, tai bus geriausias pasirinkimas.

Taksi ir pavėžėjimo programos: Prispaustas laiko? Taksi ir važiavimo dalijimosi programėlės („Uber” ir „Teo Taxi”) yra lengvai prieinamos visame mieste ir priemiesčiuose.

Patarimai, kaip keliauti po Monrealį

Keliauti po Monrealį šurmuliuojančiame didmiestyje gana lengva, tačiau yra keletas patarimų, kurie tai dar labiau palengvins:

Jei yra galimybė, pasirinkite metro, o ne autobusą. Monrealio statybos stereotipas turi daug tiesos; dažnai autobusai turės keisti maršrutą, kad išvengtų statybų zonų, o laikinos autobusų stotelės ne visada yra aiškios. Metro yra daug patikimesnis ir nuoseklesnis.

Naktiniai autobusai yra stebėtinai efektyvūs. Nors metro po 1 val. nevažiuoja, naktiniai autobusai efektyviai įlipa ir parveža į darbą ir atgal važiuojančius po vidurnakčio. Priklausomai nuo to, kiek toli turite važiuoti į darbą ir atgal, naktinis autobusas gali būti ekonomiškesnis pasirinkimas nei „Uber”, kurio kainos dažnai gali pakilti, kai klubai ir barai pradeda užsidaryti, ypač nuo ketvirtadienio iki sekmadienio.

Kai galite, naudokite greituosius autobusus. Jei važiuojate į miestą iš priemiesčių, pabandykite įsėsti į greitąjį autobusą (jie labai aiškiai pažymėti). Tai gali sutaupyti daug laiko, palyginti su vietinio autobuso maršrutu, ypač piko valandomis.

Ste-Catherine gatvėje nesėskite į taksi ar Uber. Ste-Catherine gatvės, garsėjančios kamščiais, reikėtų vengti, nebent norite pabranginti bilietą sėdėdami stovinčiame eisme. Važiuokite vienu kvartalu į pietus iki René-Levesque Blvd. prieš skambindami taksi ar Uber.

Centro metro stotys yra labai arti viena kitos ir pasiekiamos iš „požeminio miesto”. Jei išlipate ne toje stotelėje miesto centre, tai nėra didelė problema. Dvi pagrindinės linijos yra sujungtos ir pasiekiamos požeminiu miestu (kuris iš tikrųjų yra tik didelis biurų pastatų ir prekybos centrų tinklas), o jūs galite lengvai nueiti iš vienos miesto centro pusės į kitą, tikrai nereikės įšokti į metro.

Metro linijos pažymėtos spalvomis, o „Côte Vertu” yra ant oranžinės linijos. Iš viso yra keturios metro linijos – žalia, oranžinė, geltona ir mėlyna. Traukinių nuorodos pažymėtos spalvomis ir pavadintos pagal paskutinę linijos stotelę, o ne, pavyzdžiui, į šiaurę ar į pietus. Atkreipkite į tai ypatingą dėmesį, ypač jei trokštate praktikuoti savo prancūzų kalbos įgūdžius. Nors „Côte Vertiš pažiūros galite pasiūlyti žalias linija, tai iš tikrųjų yra į pietus nukreipta oranžinė linija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *