Naktiniu traukiniu iš Briuselio į Berlyną

Naktiniu traukiniu iš Briuselio į Berlyną

Europos keltinės traukiniai vėl tampa populiarūs dėl klimato pokyčių svarstymų, ir „European Sleeper“ tapo tikru hitu.

Šis Belgijos ir Nyderlandų projektas atgaivino naktinius traukinio maršrutus iš Briuselio per Antwerpą, Roterdamą ir Amsterdamą į Berlyną, o tada į Dresdeną ir Prahą. Traukinio keleiviai keliauja atnaujintais vagonais, pirmą kartą pagamintais penkiasdešimtaisiais.

Čia pateikiama vieno keleivio kelionės tarp Belgijos ir Vokietijos sostinės apžvalga.

GettyImages-1258069344.jpg
Europos keltinas traukinys padeda atgaivinti keltinių traukinių populiarumą © AFP per Getty Images

Išvykimas: oro kondicionavimas nėra įprastas

Traukinys paliko stotį ir pasuko per graffiti išmargintus tiltus į Flandrijos laukus ir miškus. Oro kondicionieriaus trūkumas sukūrė troškią atmosferą keltiniame vagone, kuriame buvo trys paruoštos lovos su storomis antklodėmis, viena sėdima vieta ir stalas bei slėptas praustuvas, kuris atrodė kaip gėrimų spintelė. Teko pasistengti, kad nuleisčiau langą keliais centimetrais, tačiau dauguma keleivių stovėjo koridoriuje ir mėgavosi vėju, kurį sukėlė atviras didelis langas bei stebėjo besileidžiančią saulę, skubančią per vandens kelius į Dordrechtą, kur vėjo malūnai lėtai sukasi, o laivelių stiebai rikiuojasi iš eilės.

Nors traukinyje nebuvo restorano vagono, palydovas vaikščiojo pirmyn atgal, užsakydamas vyno, alaus, nachos ir greitųjų makaronų (visi už pagrįstą kainą). Po sočios pietų porcijos su juodąja dešra ir bulvių koše Briuselio seniausių tradicijų restoranėlyje Au Vieux Saint Martin, buvau patenkintas vaikštinėjimu su „Pringles“ dėže po viena ranka ir „European Sleeper“ aludės Weizen alumi kita. Kalbėjausi su keleiviais, keliaujančiais gulimuose kupė (tokiuose, kuriuose taip pat laukiami šunys ir katės, jei užsakomos privačios patalpos).

Gulimas kupė ar miegamoji kabina?

Nors gulimosios kupė (vagonai su sėdimomis vietomis, kurios gali būti paverčiamos į lovas) yra daug pigesnės (79 €) lyginant su miegamosiomis kabinomis (189 €), jose buvo tiek daug vietos, kad jautėsi kaip mažoje svetainėje su šešiomis arba keturiomis patogiomis lovomis, patalisas suklotas antklodėmis, užvalkalais ir pagalvėmis. Ten langai buvo visiškai atidaryti, ir vėjas stipriai pūtė pro juos, kai traukinys švilpė pro kaimus (nors vėju atsinešė tiek daug žiedadulkių, kad antihistaminai buvo dalinami kaip saldainiai).

Kai kelionė prasidėjo, dauguma keleivių ėmė keistis istorijomis apie keliones traukiniais. Kai kurie susibūrė žiūrėti futbolo mačo, transliuojamo per nešiojamąjį kompiuterį, kiti gėrė lyg laukiant artėjančio pasaulio pabaigos. Atrodė, tarsi vienam vakarui susibūrėme kaip traukinio šeima, kuriems visiškai niekas kita neturi reikšmės, tik aistra traukiniams.

Tamsai nusileidus po Roterdamo, pasiekėme Amsterdamą, kur pro šviesius praeinančių traukinių langus matėsi, kaip gyventojai dirba prie savo stalų arba siekia knygų iš lentynų. Būtent tokie žvilgsniai į kitų žmonių gyvenimą naktiniuose traukiniuose yra taip įdomūs: matyti katę, kuri atidžiai peršoka fotelio viršų, arba moterį, apkabinčią partnerį virtuvėje, nepastebinčią stebinčių akių, pro šalį praskriejančių.

Atsitraukęs nuo lango, pajutau besiskverbiančią vyno ir alaus kvapą, o paskutiniai žingsniai koridoriuje parodė, kad visi kiti pasirinko savo lovas. Kai ruošiausi eiti miegoti, pastebėjau kaimynų kopėčią, trankytą sieną, tarsi kažkas belstų į duris. Aš taip pat nuėjau miegoti.

GettyImages-1258633676.jpg
Nors nėra restorano vagono, pusryčių dėžutė yra įskaičiuota į kainą © Ksenia Kuleshova / Getty Images

Kokie pusryčiai tiekiami

Likusį naktį praleidau budėdamas, pagalvėlę užsidėdamas ant galvos, gailiuosi, kad nepasiėmiau ausų kištukų. Jei ne intensyvus beldimas, kelionė būtų buvusi švelni ir net maloni. Vos gero paryčiui užsnūdau, pabudęs apie penktą ryto Peine mieste Apatinėje Saksonijoje, kur silpna mėlyna dangus pradėjo trasformuotis į oranžinę, o šaltokas rūkas kybojo virš laukų.

Po kelių valandų miego, aš atsibudau, kai artėjome prie Berlyno. Ištraukus pusryčių dėžutę (įskaičiuota į bilieto kainą), nusprendžiau, kad per anksti traškučiams ir Ardėnų paštetui. Prieš aštuonias ryto tie, kurie gerai išsimiegojo, svarstė iškart išvykti į miestą pusryčiauti, kad galėtų greičiau pradėti lankyti lankytinus objektus, kol dar nesusirinko gausūs lankytojai.

Kaip užsisakyti naktinį traukinį iš Briuselio į Berlyną

Traukinys kursuoja pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais, išvyksta 19:22, atvykdamas į Berlyno Hauptbahnhof truputį po 6 ryto. Atgalinis maršrutas veikia antradieniais, ketvirtadieniais ir sekmadieniais, iš Berlyno į Briuselį. Sėdimos vietos kaina prasideda nuo 49 €, gulimosios vietos – nuo 79 €, o miegamojo kupė – nuo 189 €. Gyvūnai ir dviračiai yra laukiami. Rekomenduojama užsisakyti iš anksto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *