12 geriausių kelionių geležinkeliu pasaulyje

12 geriausių kelionių geležinkeliu pasaulyje

1: Oslo-Bergeno geležinkelis, Norvegija

Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Vaizdas į Finse miestą Norvegijoje (Dreamstime)

Bergeno geležinkelis į Oslą gali būti pats sunkiausias žmogaus ir motinos gamtos mūšis, kuris kada nors buvo kovotas dėl kelionių traukiniu. Ši jungtis tarp Norvegijos sostinės ir jos antrojo miesto vakarinėje pakrantėje turi kirsti šaltą, aukštą, atokią Hardangervidą – didžiausią eroduotą lygumą Europoje, kur kietai, inžinerijai nepalankiai metamorfinei uolienai yra maždaug 1,5 milijardo metų. Laimei, geležinkelis rado kelią per šį priešišką plokščiakalnį, suteikdamas traukinių gerbėjams galimybę nuvažiuoti iš kosmopolitiško Oslo į gražų fiordų ir kalnų apsuptą Bergeną per siaubingiausius Norvegijos kraštovaizdžius. Kad įrodytumėte esmę: atkreipkite dėmesį į Finse (1 222 m), aukščiausią linijos stotį – tai vartai į Hardangerjøkulen ledo kepurę, kur Skotas ir įgula treniravosi prieš savo 1912 m. Pietų ašigalio ekspediciją.

kaip tai? Išbandykite tai… Pasukite aplinkkeliu nuo pagrindinio geležinkelio prie Myrdal ir nuvažiuokite kriokliais aptaškyta stačia linija iki fjordo pusėje esančio Flåm kaimo.

2: Šiaurės tyrinėtojas, Naujoji Zelandija

1723962148_946_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Geležinkelio viadukas pagrindinėje Šiaurės salos magistralinėje jungtyje (Dreamstime)

Šiaurės salos pagrindinis magistralinis geležinkelis, pagaliau baigtas statyti 1908 m., nebuvo lengvas, tačiau dėl to jis šiandien yra toks įspūdingas. Naujosios Zelandijos Šiaurės sala yra nepastovi vieta; pradžios inžinieriai turėjo derėtis dėl nuotakų plyšių plokščiakalnio ir veikiančių ugnikalnių, kad sujungtų Oklandą su Velingtonu. Šiandien linijos panoraminiai vagonai su dideliais langais kerta Hobitoną primenančias žalias kalvas ir banguotą dirbamą žemę, kerta rūkstančius kalnus ir uolėtas pakrantes bei kerta kai kuriuos žmogaus sukurtus stebuklus – nuo ​​79 m aukščio Makatotės viaduko, esančio tiesiai po Ruapehu kalnu, iki Raurimu spiralės. , kuriame naudojami du tuneliai, trys pasagos kreivės ir pilnas ratas, kad būtų galima įveikti smarkų reljefą.

kaip tai? Išbandykite tai… Keliaukite į Pietų salą „TranzAlpine”.kuris sujungia Kraistčerčą ir Greimutą, įveikdamas Pietų Alpes.

3: Trans-Mongolijos, Rusijos į Kiniją

1723962148_523_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Trans-Mongolijos traukinys („Dreamstime”)

Per Sibirą kadaise kirsdami XVII a. prekybininkai, gabendami arbatą iš Kinijos į Rusijos elito puodelius, Trans-Mongolas yra bene didžiausia kelionė traukiniu planetoje. Tai epiška, beveik savaitę be sustojimų važiuojant tarp Maskvos ir Pekino, kertant šešias laiko juostas ir prasiskverbiant į Azijos dalis, kurių dauguma tiesiog nepasiekia.

Pro langą rieda Rusijos begalybė – didingi miestai, beržai ir snieguotos lygumos. Tada ateina Mongolija ger- taškuota stepė ir sostinė Ulan Bataras prieš įeinant į Kiniją ir derantis dėl Didžiosios sienos, kad pasiektų Pekiną. Tačiau patirtis laive yra neabejotinai tokia pat įdomi – mėgaukitės bendravimu su savo eklektiškais salono draugais prie karštos arbatos, kortų žaidimų ir degtinės.

kaip tai? Išbandykite tai… Nušokti nuo Trans-mongolų Taišete ir dar atokesne, Baikalo-Amūro linija, nuvažiuokite iki Rusijos rytinės pakrantės.

4: White Pass ir Jukono geležinkelis, Kanada ir JAV

1723962149_304_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Baltoji perėja ir Jukono geležinkelis („Dreamstime”)

Kai 1896 m. trijulė ieškotojų rado aukso viename Klondaiko upės intake, jie sukėlė vieną didžiausių pasaulyje aukso karštligių. Norėdami pradėti, smogikai turėjo nueiti klastingą Chilkoot taką, kad gautų savo lobį. Tačiau 1898-1900 m. per iš pažiūros neįmanomą reljefą buvo nutiestas siaurasis geležinkelis, kad kelionė būtų daug lengvesnė. „White Pass” ir „Yukon Railroad” reikalavo tunelių, estakadų, iki 3,9% nuolydžių ir ankštų uolų vingių; per pirmuosius 32 kilometrus jis pakyla beveik 1000 m. Dabar ji veža lankytojus palei Skagway upę, besispausdama tarp krioklių, storo miško ir dejuojančių ledynų, kirsdama JAV ir Kanados sieną Baltojoje perėjoje ir nusileisdama į Beneto ežerą, kadaise šurmuliuojantį palapinių miestelį, kur ruošiami žvalgytojai. stabtelėjo išgyvenęs Čilko taką.

kaip tai? Išbandykite tai… Kanados Jasper-Prince Rupert linija užtrunka dvi dienas, kad pakiltų virš Uolinių kalnų ir per Britų Kolumbijos dykumą, kad pasiektų Ramųjį vandenyną Princo Ruperto uostamiestyje – puiki vieta leistis į banginių stebėjimo kelionę.

5: Vario kanjono geležinkelis, Meksika

1723962149_253_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Vario kanjono geležinkelis („Dreamstime”)

Ispanai konkistadorai17 amžiuje šiaurės Meksikos Vario kanjone radęs sidabro, turėjo samdyti mulus ir vietinius Raramuri žmones, kad išgabentų savo grobį. Jiems būtų patikęs „El Chepe”, dar žinomas kaip Vario kanjono geležinkelis, jungiantis pakrantės miestą Topolobampo su dulkėtu vidaus miestu Čihuahua per šį grimztų daubų tinklą. Užtrukus beveik 90 metų, linija pagaliau atidaryta 1961 m. Savo dramatiškoje kelionėje El Čepė turi įveikti 87 tunelius, 36 tiltus ir didžiulius plaukų segtukų posūkius, kylant nuo jūros lygio iki 2400 m aukštyje atsiveriančių vaizdų. .

kaip tai? Išbandykite tai… Prakirskite kitą nuostabų tarpeklį Arizonos Verde kanjono geležinkeliu. Atkreipkite dėmesį į medvilnės medžius, bobcat’us, plikuosius erelius ir indėnų griuvėsius.

6: Kuskas į Maču Pikču, Peru

1723962149_375_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Traukinys iš Kusko į Maču Pikču (Dreamstime)

Jei neturite laiko ar leidimo vaikščioti klasikiniu inkų taku į Maču Pikču, tai puikus antrasis pasirinkimas. Traukinys (kuris išvyksta iš Poroy, visai šalia Kusko) rieda per kalnus, pravažiuodamas Andų kaimus, siautėjančią Urubambos upę ir inkų tvirtovę Ollantaytambo. Jis baigiasi karštųjų versmių miestelyje Aguas Calientes, iš kurio tiesiai aukščiau svyruoja rūko sūkuriuoti Maču Pikču griuvėsiai. Važiuokite prabangiu stiliumi Belmondas Hiramas Binghamaspavadintas tyrinėtojo, 1911 m. atradusio „prarastą” miestą, vardu. O gal tiesiog rinkitės pigesnę Vistadome arba Expedition klasę – vaizdai tokie pat geri.

kaip tai? Išbandykite tai… Įlipkite į Belmondo Andų tyrinėtojaspirmasis Pietų Amerikos prabangus miegamasis, kirtęs lygumas nuo Kusko iki Puno, ant Titikakos ežero kranto.

7: Sent Kitso vaizdingas geležinkelis, Sent Kitsas ir Nevis

1723962149_17_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Sent Kitso geležinkelis („Dreamstime”)

Sent Kitso siaurasis turistinis traukinys – „Paskutinis Vakarų Indijos geležinkelis” – primena laikus, kai derlingos Karibų jūros salos pagrindinė pramonė buvo ne turizmas, o cukrus. 1775 m., kai sala priklausė britams, Sent Kitsas turėjo 200 dvarų, auginančių „baltąjį auksą”; XX amžiaus pradžioje buvo nutiestas apvalios salos geležinkelis, skirtas cukranendrių gabenimui į centrinę gamyklą. Kai pramonė smuko, linija vėl buvo atidaryta, nes tai buvo nuostabus būdas lankytojams pamatyti bangų dūžtančius krantus, siūbuojančias palmes, smaragdines aukštumas, kylančias iki 1 156 m Liamuigos kalno, ir griūvančias senų cukranendrių plantacijų liekanas. Šiuo metu traukinys važiuoja tik Sent Kitso Atlanto vandenyno pakrante, o maršrutą užbaigia autobusu. Yra sustojimas Brimstone Hill tvirtovėje, kurią pastatė britai, norėdami apsaugoti savo brangiąją cukraus salą.

kaip tai? Išbandykite tai… Užbaikite grandinę, tarsi. Projektas „St Kitts Rail to Trails” palaipsniui paverčia apleistą Karibų jūros pakrantės geležinkelio atkarpą į pėsčiųjų ir dviračių taką (www.facebook.com/heartofstkitts).

8: Kalifornijos Zefyras, JAV

1723962149_630_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Geležinkelio stotis San Diege, Kalifornijoje (Dreamstime)

The Kalifornijos zefyras tai ne traukinys. Tai įgyvendinta svajonė, suvienyta tauta. Kai 1869 m. buvo baigta tiesti geležinkelio linija per JAV ir sutrumpėjo kelionės nuo kranto iki pakrantės laikas, buvo paruoštas kelias visiems pionieriams išbandyti laimę laukiniuose vakaruose. Ir kokia kelionė Zefyras vis dar pučia iš vėjuoto Čikagos miesto, kerta lygumas, įvaldo Uolinius kalnus ir Siera Nevadą, kad pailsėtų Emeryville mieste (San Franciske), Ramiojo vandenyno pakraštyje. Įsigykite vietą Sightseer Lounge Car ir stebėkite, kaip šalis atsiskleidžia.

kaip tai? Išbandykite tai… Paimkite į pietus Pietvakarių vadovasjungiantis Čikagą ir Los Andželą per Didžiąsias lygumas, Uolinius kalnus, Las Vegasą, Didžiojo Kanjono šalį ir Mohavės dykumą.

9: Velso širdies linija, Jungtinė Karalystė

1723962149_345_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Pakrantės vaizdai netoli Llanelli, Velsas (Dreamstime)

Galbūt dabar bukoliškas ir gražus, bet viduramžiais peizažai, kuriuos kerta šis geležinkelis, kadaise buvo Anglijos ir Velso pasienio regionai. Tiesą sakant, Naitone jis kerta Offos užtvanką – aštuntojo amžiaus žemės stulpą, kurį pastatė Mercian karalius Offa, siekdamas išlaikyti velsiečių baimę. Velso širdies linija, baigta statyti 1868 m., šiais metais švenčia savo 150-ąjį gimtadienį, tai yra geras dingstis įsėsti į Svonsį ir važiuoti iki pat Šrusberio, mėgaujantis Loughor upės žiotimis, Karmartenšyro kalvotomis kalvomis, smailiu cukraus kepalu ir pakeliui besiblaškantys Juodieji kalnai.

kaip tai? Išbandykite tai… Daugiamečiai mėgstamiausia Klajoklis skaitytojai ir Haris Poteris gerbėjų, Škotijos West Highland Line linija driekiasi iš Glazgo per Fort William į Mallaigą, slenka žemiau Beno Nevio ir šluoja per nuostabų Glenfinnan viaduką.

10: Susijungimo ekspresas, Vietnamas

1723962149_597_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Susijungimo ekspresas eina per Hoi An (Dreamstime)

Šiaurės-Pietų geležinkelis, žinomas kaip Transindochinozė arba kartais susijungimo ekspresas, buvo atidarytas 1936 m., siekiant sujungti Vietnamo kraštutinumus, važiuojančius nuo Hanojaus šiaurėje iki Saigono pietuose. Liniją apgadino ir atjungė Vietnamo karas, tačiau, stebuklingai, praėjus mažiau nei dvejiems metams po Pietų Vietnamo pasidavimo ir šalies suvienijimo, visa kelionė Saigonas-Hanojus geležinkeliu vėl buvo įmanomas. Maršrutas, laikomas galingu solidarumo simboliu, užsitarnavo slapyvardį: „Suvienijimo ekspresas”; Tai pasirodė esanti palaima šiai ilgai, liesai šaliai, nes tai paprastas, vaizdingas būdas keliauti tarp svarbiausių vietų, o maršrute yra daug įdomių sustojimų. Iš aštrių Saigono karo priminimų eikite į ramų Nha Trang paplūdimio kurortą, žavųjį senąjį Hoi An uostą (per Danango geležinkelio galvutę) ir buvusią imperijos sostinę Hué, besibaigiančią siautulingomis ir kvapniomis gatvelėmis. Hanojus.

kaip tai? Išbandykite tai… Leiskitės į blaivią kelionę likusiu Tailando „Mirties geležinkelio” ruožu nuo Kančanaburio iki Nam Tok per Kwai upės tiltą.

11: Marakešo ekspresas, Marokas

1723962149_644_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

„Marakech Express” patraukė į stotį („Dreamstime”)

Septintojo dešimtmečio pabaigoje Marokas tapo esminiu stabdžiu ilgaplaukiams prieškultūriniams tipams, ieškantiems egzotiškų netradicinių dalykų. Tai buvo roko grupė „Crosby”, „Stills” ir „Nash”, kurios 1969 m. „Marakešo ekspresas” įkvėpė daugybę žmonių nuvykti traukiniu į tūkstantmečių senumo imperatoriškąjį miestą. Geriausias būdas įveikti šią kelionę dabar – pradėti nuo kelionės keltu iš pietinės Ispanijos į Šiaurės Afriką, kad pasiektumėte visą atvykimo į šį didžiulį naują žemyną efektą. Tada galite įsėsti į traukinį labirintiniame Tanžere ir pasinerti į pietus per sostinę Rabatą ir Art deco Casablanca, kad pasiektumėte stebuklingą Marakešo senąją mediną.

kaip tai? Išbandykite tai… Važiuokite palei Nilo upę traukiniu iš Kairo į Asuaną per palmes, dirbamą žemę, Luksoro šventyklas ir tūkstantmečius senovės Egipto istoriją.

12: Konkan geležinkelis, Indija

1723962150_434_Visi-laive-12-geriausiu-kelioniu-gelezinkeliu-pasaulyje

Traukinys kerta geležinkelio tiltą pro Dudhsagaro krioklį (Dreamstime)

Konkano geležinkelis, atidarytas 1998 m., jungia Mumbajaus megapolį ir Mangalorės (Karnataka) uostą. Tai inžinerinis meistriškumas: norint nutiesti maršrutą tarp Arabijos jūros ir Sahyadri kalvų, reikėjo daugiau nei 2000 tiltų ir maždaug 90 tunelių. Pakeliui yra upės, slėniai, kalnai, mango medžiai, kokoso palmės ir maži kaimeliai. Jis taip pat patenka į Portugalijos Indijos, kuri valdė dalis subkontinento nuo 1505 m. iki 1961 m., širdyje. Išlipkite Karmalio stotyje ir pasivaikščiokite po Senąjį Goa, kadaise buvusią Portugalijos vicekaralystės sostine, o dabar atmosferos griuvėsiais.

kaip tai? Išbandykite tai… Jei dydis svarbus, rinkitės Indijos Vivek Express4 273 km kelio nuo Asamo iki Tamil Nadu miestelio Kanyakumari – ilgiausia kelionė traukiniu šalyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *